donderdag 19 oktober 2017

1KM - september en oktober



Afbeeldingsresultaat voor dag jules
 Dag lieve mensen allemaal!

Hier ben ik weer met leuke foto’s van
de klas van jullie kleine, lieve bengel.
Wisten jullie dat we heel goed gestart zijn met
het nieuwe schooljaar?
Eerst maakten we kennis met onze klas,
de vriendjes, de verschillende hoekjes
en al het speelgoed.
We leerden ons kenteken kennen.
Ook gingen we eens kijken wat er allemaal in onze schooltas zat.
Kunnen we onze schooltas allemaal op onze rug doen en kunnen we ze zelf open en dicht doen? Soms wel moeilijk hoor!!! Wisten jullie dat ook al onze schooltassen er anders uitzien? Er zijn er met veel kleuren, met schouderbandjes, met klittenband en zelfs met oogjes (hihi).
Piraten zijn er ook al langs geweest dit schooljaar, want we gaan dit jaar op zoek naar de schat en dan kunnen we natuurlijk best hulp vragen aan de piraten. Aad Piraat is zelfs blijven wonen in onze klas. Het hele jaar gaat die met ons op zoek….
Zo vonden we in onze schatkist appels, heel veel appels. Ik vond dit wel leuk, want ik lust heel graag appels. Ik lust ook wel graag peren hoor. Ik dacht zelfs dat ik een appel met een buil aan het eten was. Onze kleuters wisten wel beter: “Jules, dat is een PEER!!”.
We hebben dit jaar ook een meetdag gehad. De piraten kwamen met een mand vol appels naar de zaal, samen met Mies de meetmuis (die woont in ons rekenkastje), want die had zo’n honger!! We maakten appelmoes van die volle mand appels. Onze kleuters vulden elk een potje tot aan het streepje (halfvol) met appelmoes en toen hebben we die op de speelweide, in het zonnetje, opgegeten. Dat was heel leuk en we leerden over vol en leeg!
Je moet zeker maar eens naar de foto’s kijken!

Lieve groeten van Jules! XXX


Foto's zie je HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten